Hier vind je de huidige openstaande vacatures. Daarnaast zijn open sollicitaties altijd welkom. Stuur je motivatiebrief + CV naar mail@dienzorg.nl
GEDRAGSWETENSCHAPPER
+/- 8-16 uur per week, Heerenveen.
Ben jij een bevlogen gedragswetenschapper en wil je jouw expertise inzetten om écht het verschil te maken? Heb je passie voor de jeugd en zie je het als jouw missie om een veilige, stimulerende omgeving te creëren waarin onze cliënten het beste uit zichzelf kunnen halen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als gedragswetenschapper bij DIEN Zorg speel je een cruciale rol in de ondersteuning van onze cliënten, het team en in het ondersteunen van organisatie bij het analyseren, begrijpen en verbeteren van gedragsvraagstukken. Voor minimaal één dag per week bied jij jouw deskundige blik, begeleiding en advies. Je houdt je bezig met het analyseren van gedrag en ontwikkelt, in samenwerking met onze zorgprofessionals. Dankzij jouw inzichten en expertise kunnen onze cliënten optimaal groeien en ontwikkelen. De gedragswetenschapper draagt bij aan de ontwikkeling van behandelstrategien en interventies en speelt daarnaast een actieve rol in intervisie en werkbegeleiding binnen het team.
Taken en verantwoordelijkheden
- Het organiseren en leiden van intervisiebijeenkomsten, waarin teamleden met elkaar reflecteren op hun werk en ervaringen met casuïstiek
- Het bieden van werkbegeleiding aan de overige teamleden, inclusief het geven van feedback en het ondersteunen van hun professionele ontwikkeling
- Het analyseren van complexe gedragsvraagstukken en het opstellen van deskundige adviezen voor behandelaars, zorgprofessionals
- Meehelpen in de ontwikkeling van behandelplannen en gedragsinterventies op maat, rekening houdend met de context en behoeften van cliënten.
- Het opstellen van rapportages en het documenteren van onderzoeksbevindingen en adviezen in complexe casussen.
- Het ondersteunen van het team in de uitvoering van interventies en het bieden van deskundige reflectie op behandelingen
Dit ben jij
- Je hebt een afgeronde WO opleiding (orthopedagogiek, pedagogische wetenschappen, psychologie of vergelijkbaar)
- Je bent BIG-geregistreerd
- Aantoonbare ervaring met het werken in complexe casuïstiek en het adviseren over gedragsinterventies
- Ervaring met het geven van werkbegeleiding en het leiden van intervisiegroepen
- Je bent één dag per week beschikbaar en hebt passie voor jouw vak
- Sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe problematiek te vertalen naar praktische oplossingen
Wij bieden
- Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO Jeugdzorg.
- Mogelijkheid om als ZZP’er aan de slag te gaan
- Een inspirerende en fijne werkomgeving
- Vakantiegeld en een eindejaarsuitkering
- Laptop en telefoon
- Veel ruimte voor eigen inbreng en ideeën
- De ruimte om je eigen werkzaamheden te plannen
- Mogelijkheden om (deels) thuis te werken
Interesse?
Om voor bovenstaande functie in aanmerking te komen is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties, integriteit controle via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn en het controleren van diploma’s kunnen onderdeel uit maken van de sollicitatieprocedure.
Heb je nog vragen of wil je meer weten over deze vacatures? Neem dan contact op met Diane Krafft via 06-36206062 of mail@dienzorg.nl
GEZINSBEHANDELAAR IAG
Complexe casuïstiek +/- 24-32 uur per week, Heerenveen.
Als gezinsbehandelaar IAG ben je verantwoordelijk voor het bieden van intensieve ambulante gezinsbehandeling aan gezinnen met matige tot zeer complexe problematiek. Je werkt nauw samen met het gezin om de hulpvraag te achterhalen en een behandelplan op maat te ontwikkelen. Je biedt intensieve ondersteuning, begeleiding en behandeling aan gezinnen in hun eigen omgeving, met als doel het versterken van de onderlinge relaties, het verminderen van problemen en het vergroten van zelfredzaamheid. Het hoofddoel van jouw hulp is dat de kinderen thuis kunnen blijven wonen of weer opnieuw thuis kunnen wonen. Tijdens het proces sta je naast het gezin en laat je het gezin, en met name het kind, centraal staan. Gedurende het traject is de methodiek van IAG de leidraad in jouw handelen en hou jij de veiligheid van alle betrokkenen voortdurend in de gaten. Verder doe je onderzoek (bijv. thuisobservaties), voer je intakegesprekken én stem je af met andere betrokkenen, zoals school en zorgaanbieders.
Taken en verantwoordelijkheden
- Voeren van intakegesprekken met gezinnen om de hulpvraag in kaart te brengen
- Opstellen van behandelplannen in samenwerking met het gezin en andere betrokkenen
- Uitvoeren van intensieve ambulante gezinsbehandeling, waarbij je verschillende methodieken en interventies vanuit de IAG methodiek toepast
- Ondersteunen van ouders en gezinsleden bij het ontwikkelen van opvoedvaardigheden en het creëren van een veilige leefomgeving
- Bevorderen van de onderlinge communicatie en interactie binnen het gezin
- Werken aan het vergroten van de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van gezinsleden
- Evalueren van de voortgang en bijstellen van het behandelplan indien nodig
- Samenwerken met andere professionals binnen en buiten de organisatie, zoals jeugdzorginstellingen, scholen en GGZ-instellingen.
Dit ben jij
Als jij stevig in je schoenen staat en beschikt over onderstaande kwaliteiten en vaardigheden dan ben jij degene die wij zoeken!
- Een relevante afgeronde HBO opleiding (SPH of SW) aangevuld met een afgeronde Post-HBO opleiding IAG
- Je bent geregistreerd in het kwaliteitsregister SKJ
- Aantoonbare ervaring in het werken met kinderen, jongeren, (jong)volwassenen en gezinnen met matige tot zeer complexe problematiek
- Je bent zelfstandig en vindt het geen probleem om veel alleen op pad te zijn
- Je kunt binnen de sociale kaart contacten leggen en uitbouwen
- Je bent transparant, daadkrachtig en flexibel
- Jij maakt nieuwe informatie en werkwijzen vlug eigen en hebt een sterk en effectief reflecterend vermogen
- Samenwerken en het bewaken van voortgang zijn voor jou vanzelfsprekende eigenschappen
- Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om een vertrouwensrelatie op te bouwen met cliënten en hun families
- Goede probleemanalyse- en evaluatievaardigheden, met het vermogen om behandelplannen op maat te schrijven en ten uitvoering te brengen
Wij bieden
- Een uitdagende functie waarin je mede vorm kunt geven aan de complexiteit binnen het sociale jeugddomein in Friesland
- Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO Jeugdzorg, uren mogelijk in overleg of afhankelijk van inzetbaarheid
- Vakantiegeld en een eindejaarsuitkering
- Laptop en telefoon
- Opleidings- en groeimogelijkheden: naast een opleidingsplan en ontwikkelgesprekken waarin we jouw persoonlijke ambities en drijfveren bespreken, krijg je de kans om opleidingen, cursussen en trainingen te volgen
- De ruimte om je eigen werkzaamheden te plannen
Interesse?
Om voor bovenstaande functie in aanmerking te komen is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties, integriteit controle via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn en het controleren van diploma’s kunnen onderdeel uit maken van de sollicitatieprocedure.
Heb je nog vragen of wil je meer weten over deze vacatures? Neem dan contact op met Diane Krafft via 06-36206062 of mail@dienzorg.nl
MEDEWERKER ZORG ADMINISTRATIE
+/- 20-24 uur per week, Heerenveen.
Kun jij multi-tasken, ben je nauwkeurig en kun je kritisch kijken naar je eigen handelen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
In de functie van medewerker zorgadministratie ben je verantwoordelijk voor financiële en administratieve taken. Het werk omvat het beheren van de wachtlijsten, backofficerapportages en het verstrekken van bewijs voor interne en externe controles. Je beheert procesafspraken, zorgt voor indicatie-aanvragen, stelt offertes en facturen op en bewaakt actief de contractafspraken met de samenwerkingspartners. Je checkt of aanvragen compleet zijn en vraagt ontbrekende gegevens op en je beheert daarmee het proces rondom het waarborgen van de kwaliteit. Het doel is optimaliseren van financiële en administratieve processen. Wanneer nodig wordt er ook verwacht dat je ondersteunt bij diverse officemanagement taken zoals het aanvragen van ICT-middelen, het aanmaken van accounts en verstrekken van diverse documenten.
Taken en verantwoordelijkheden
- Het aanmaken en bijhouden van clientdossiers
- Het opstellen van offertes ten behoeve van de samenwerkingspartners
- Het factureren en declareren van geboden zorg
- Kwaliteitsprocessen bewaken
- Urenregistraties, kilometerregistraties bijhouden en verwerken
- Backofficerapportages maken en bijhouden
- Diverse officemanagement taken
Dit ben jij
- Je hebt minimaal een afgeronde MBO opleiding richting administratief medewerker (niveau 3 of 4)
- Je hebt kennis van elektronische clientdossiers en administratiesystemen (enige ervaring in zorgadministratie is een pre)
- Vaardig met Excel (Goede kennis van MS-Office)
- Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk prima uitdrukken
- Je bent nauwkeurig, flexibel en communicatief vaardig
- Je bent in staat om zelfstandig te werken tegelijkertijd effectief samen te werken met collega’s en externe partners
Wij bieden
- Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO Jeugdzorg
- Vakantiegeld en een eindejaarsuitkering
- Laptop en telefoon
- Opleidings- en groeimogelijkheden: naast een opleidingsplan en ontwikkelgesprekken waarin we jouw persoonlijke ambities en drijfveren bespreken, krijg je de kans om opleidingen, cursussen en trainingen te volgen
- De ruimte om je eigen werkzaamheden te plannen
- Mogelijkheden om (deels) thuis te werken
Interesse?
Om voor bovenstaande functie in aanmerking te komen is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties, integriteit controle via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn en het controleren van diploma’s kunnen onderdeel uit maken van de sollicitatieprocedure.
Heb je nog vragen of wil je meer weten over deze vacatures? Neem dan contact op met Diane Krafft via 06-36206062 of mail@dienzorg.nl